torsdag 10 september 2009

Gothic / emo?!

Nej, det är faktiskt inte samma sak!
Emo är en relativt ny stil som är hämtad ur goth och cyber. Musiken de flesta emos lyssnar på är ganska vek, som exempelvis Tokio Hotel och dyl.
Själv är jag i stil ganska snarlik med cybergoth, men lyssnar inte enbart på gothic metal... Jag vill ha extrema frisyrer o hade jag haft ett annat jobb hade jag haft syntetic dreads o undercut, haha. Men jag får nöja mig med uppklippt frilla med v-lugg. Färgen som gäller hos just mig är som alla redan vet, svart och rött<3 Kläder ska helst va svarta, gärna med massa knasiga detaljer. Till vardags må jag se representabel ut o går mest i vanliga kläder, som jeans o en top o kofta...
Men jag trivs i sånt som syns, som folk reagerar på. O jag är fullt medveten om att alla inte tycker att det är snyggt, men det gör jag. O jag är jag, jag gör som jag vill, ser ut hur jag vill o struntar ganska blankt i vad andra anser om det. Så länge jag trivs så är jag nöjd;)

Musiken... Jag lyssnar nästan på allt, men mest metal av olika slag. Melodic, gothic, symphonic eller black är det jag gillar mest. Fast jag kan få små ryck o lyssna på musikalmusik, eurotechno o rave ibland å;)

Jaja, till saken... Jag va o klippte mig idag! O för första gången på flera år är jag totalnöjd! Äntligen har jag hittat en frisör som kan klippa enligt mina önskemål men ändå komma med bra tips och förslag som passar just mitt hår:) Jag har klippt en snygg v-lugg och så blev det ganska rejält uppklippt men ändå har hon sparat all längd bak. Det blev så jäkla bra! Så nu har jag en mer diskret variant av min efterlängtade cybergoth frilla:) Längtar tills nästa gång jag ska dit, då ska vi ta o färga lite å, yey! Men det är ett tag kvra, haha...

Huvudet är inge bättre men illamåendet börjar gå över. Kanske man kan få ett slut på den här skiten snart!
Nä, nu ska jag ta o fortsätta digga till spotify;)
Ma synes...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar