tisdag 25 oktober 2016

Buzzdags! -Arla Syrad Grädde

Jag nämnde i förra inlägget att jag håller på att testa en produkt via Buzzador, och det är väl på sin plats att jag delar med mig av ett resultat då?
Jag har alltså fått prova Arlas nya mejeriprodukt, Syrad Grädde, vanlig och lätt.
Jag testade första gången i helgen och då blandade jag ca 0.5 dl av den vanliga med en halv burk pesto och blandade med pasta, otroligt gott!
Vi provsmakade förstås lite oblandad också och den är verkligen god, som den perfekta blandningen mellan vispgrädde och creme fraiche :)

Idag gjorde jag en supergod korvgryta som även den serverades med pasta och så här gjorde jag;

400 gram falukorv
0.5 hackad gul lök
Ca 0.5 dl tomatpuré
2 dl Arla Syrad Grädde
0.5 buljongtärning
En skvätt kinesisk soja
1 tsk torkad basilika
1 nypa Ancho Chilipulver
1 nypa paprikapulver
Salt och peppar

Skär korven i valfritt format och fräs på tillsammans med löken, jag använder olivolja men det funkar lika bra med rapsolja eller smör. Häll på de övriga ingredienserna och låt puttra på svag värme medan du kokar pastan (ca 8-10 minuter).
Jag serverade detta med fussili, som är en av mina favoriter till den här typen av mat.

Det blev verkligen jättegott och vi konstaterar glatt att Syrad Grädde kommer att bli en vanligt förekommande ingrediens i vårt hem.
Jag ska som sagt testa den lätta sorten också men jag tvivlar inte en sekund på att den är precis lika god.
Den kommer troligvis att få kramas lite med en bit fläskfilé och några färska champinjoner i en god gryta men vi får väl se ;)

Jag rekommenderar verkligen Arlas Syrad Grädde, ni kommer inte att ångra om ni använder den i såsen till söndagssteken eller rör ner en skvätt i köttfärssåsen!
Och hörrni! Glöm inte att kika in och registrera er på Buzzador om ni inte redan är medlemmar, ni kan få chansen att testa alla möjliga roliga produkter.

Och nu ska jag ta och sova en stund innan vi fortsätter kämpa på i huset imorgon förmiddag. Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar