lördag 5 november 2016

Weird

När inte ens alkohol kan få en att slappna av...
Jag är definitivt inte någon alkoholist, faktum är att jag dricker väldigt sällan, det här handlar om något helt annat.
Jag har tydligen inte fattat att jag faktiskt, tekniskt sett, är arbetslös nu. Stressen sitter i!

Jag kommer konstant på mig själv med att  jag går omkring och biter ihop käkarna, jag är spänd hela tiden, sover fortfarande skitdåligt, tänker ofta på mitt jobb och massor av andra små saker som jag inte riktigt varit medveten om, förrän ikväll!
Jag har varit på en supertrevlig halloweenmiddag med kära vänner och druckit flera öl, en och annan tequila rose  och ett par Baja päron, men jag biter trots detta ihop käkarna så att jag framkallar en mindre trevligt huvudvärk...

Varför? Varför kan jag inte bara släppa allt och gå vidare?
Det stör mig faktiskt lite, jag vill ju ha energin att lägga på vårt hus och mina studier. Istället är jag konstant trött och går som på nålar i väntan av att konkursförvaltaren ska höra av sig och behöva hjälp med något.
Jag är trött ända in i själen, jag vill bara ha lugn och ro!

Men snart, om mindre än en vecka, drar vi till Gran Canaria. Förhoppningsvis är det bara det som krävs för att jag ska kunna släppa allt och gå vidare.
Förhoppningsvis är det det som ger mig den energi jag så desperat saknar just nu.
För just nu går jag på sparlåga och önskar hela tiden att jag kunde göra mer, och jag är så trött på att känna mig otillräcklig!

Och med det ska jag göra ett försök att sova lite! Tänker ta sovmorgon imorrn, det är ju trots allt söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar