lördag 22 oktober 2016

Full fart!

Ja, nu är jag ju officiellt färdig på jobbet! Det känns faktiskt riktigt skönt so far. Å andra sidan va jag på jobbet sista dagen i onsdags, även om jag bara jobbade ett par timmar om dagen måndag till onsdag så har jag ju inte riktigt hunnit känna hur det är att inte jobba längre än.
Dessutom har vi ju fullt upp här nu!

Vi fick nycklarna till huset i måndags eftermiddag och nu är det full fart där med spackling och fix. Snickaren har inte hunnit komma och titta på badrummet än men jag hoppas han kommer imorrn, vi kan ju som inte flytta in utan att ha ett badrum ;) Förhoppningsvis kan de kära igång ganska snart och med lite tur är det klart innan vi far till Gran Canaria den 10 november!

Idag har vi iallafall gjort klart nästan allt inför målning av matrummet och gästrummet så imorrn behöver vi bara borsta bort allt slipdamm och sen kan vi måla.
På måndag drar vi till stan och köper tapeter till vardagsrummet och sovrummet, blandare till handfatet, (kommod och skåp, badkar och duschvägg beställer vi från Bauhaus) kakel och klinkers och eventuellt golv och golvfärg till sovrum och gästrum. Det ska bli så himla kul att få skapa vårt alldeles egna hem tillsammans :)

Det finns en hel del att göra i vårt hus, men dels så köpte vi det väldigt billigt och dels så vill man ju ändå sätta sin egen prägel på det så vi tycker bara att det känns roligt, om än lite läskigt ibland.
Källaren är oinredd idag och där vill vi i framtiden måla så att det ser fräscht ut, bygga ett till badrum med tvättstuga och byta värmesystemet och då även fräscha till pannrummet. Men en sak i taget, viktigast just nu är att få ordning på boytan!

Jag försöker även att plugga lite matte mitt i allt det här, det går sådär. Jag har hunnit sitta någon timme men skulle verkligen behöva sitta mycket mer den kommande veckan så att jag kommer igång och kan få allt klart.
Samtidigt försöker man packa allt som inte använda och hålla någon slags ordning i lägenheten.
Det är fortfarande stressigt, fast på ett helt annat sätt än för en vecka sen, på ett mycket roligare sätt!

Just nu slappar vi i soffan med varsin Gin & Tonic och skriver listor på allt vi behöver och vill ha.
Ganska mysigt efter en dag i huset faktiskt!

Ha en toppen kväll och en skön söndag, jag återkommer inom kort med något recept och ett utlåtande om Arlas nya produkt "Syrad Grädde" som jag just nu testar via Buzzador (helt underbar produkt om ni frågar mig).
Until then...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar