torsdag 13 oktober 2016

The Last Supper

Sista dagen, sista middagen tillsammans, sista dagen som officiella kollegor på ett och samma företag. Den är nu förbi, borta! Och känslan är... Skum!
Vi avslutade dagen med en middag på La Marée som verkligen blev en fullträff, det blev en så himla kul kväll! Många minnen och ännu fler skratt.

Alla affärsområden kommer att drivas vidare under ny regi, jag tror att det kommer att bli toppen faktiskt och är otroligt glad att flera av mina, numera före detta, kollegor kommer att få behålla sina jobb. Jag personligen är redo att gå vidare och kliva in i nya äventyr men kommer att jobba några dagar till och hjälpa till att knyta ihop alla trådar.
Det känns ok, till och med bra, jag är som sagt redo för ett avslut.

Jag har lämnat in min ansökan till förskollärarutbildningen på högskolan, har gjort upp en plan för att fixa matten så att jag kommer in och ser verkligen fram emot att få börja på ett nytt kapitel. Det här är det jag vill, att få jobba med barn och barns utveckling.
Jag är klar med ekonomi och administration, jag vill ha mer liv omkring mig.
Det känns bra, att få ett riktigt avslut, att få hjälpa till med övergången mellan ägarna och att sen få släppa och göra vad jag vill med mitt liv.

Jag ser tillbaka på mina 8 år och känner mest bara tacksamhet, jag är så otroligt glad att jag fått chansen att arbeta med så härliga människor och utvecklas som person. Jag är glad att jag fått uppleva en arbetsplats där arbetsmiljön varit i fokus och alla har trivts tillsammans. Jag har lärt mig otroligt mycket och tänker ta tillvara på alla dessa erfarenheter på det bästa sätt jag kan.
Vissa kollegor kommer jag att hålla kontakten med aktivt, jag betraktar dem verkligen som vänner, andra kommer jag att försöka följa på avstånd för jag håller verkligen av dem alla på olika sätt.

Jag kommer verkligen aldrig att glömma den här erfarenheten eller alla människor jag lärt känna genom den, men nu är det dags att gå vidare, nu har ridån gått ner.
Tack för allt, mina kära vänner, ni har för alltid en speciell plats i mitt hjärta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar