lördag 20 februari 2016

Ännu en lördagskväll

Jamen visst! Ännu en lördagskväll är snudd på förbrukad, ännu en vecka har gått och vi har tagit ett litet steg närmare ljuset och våren.
Det har varit en bra vecka, trots att jag sovit dåligt och axeln bråkar igen så har dagarna gått ganska fort.

Jag hade min första lediga onsdag den här veckan, ni kan inte ana hur skönt det va!
Att få ha en dag någon gång ibland som är min, bara min, när jag kan göra precis vad jag vill. Just den här veckan började med en tripp ner till jobbet för gruppfotografering, sen spenderade jag dagen med att småplockat hemma, läsa och till och med ta en liten tupplur mitt på dagen. En mycket bra dag!

Jag har äntligen kunnat börja med bokföringen på riktigt och är nu klar med 2/3 av januari. Det blir hårt jobb ett par veckor framåt för att komma ikapp men sen ska det nog flyta på finfint.
Trots att det är ca 8-9 år sen jag jobbade med löpande bokföring på det här viset så gick det fort som tusan att komma in i det.
Och bäst av allt? Det känns så bra och så himla kul!
En ny utmaning, på mina egna villkor, med fantastiska mentorer att vända mig till om jag behöver hjälp, det kan inte bli bättre. Det här är precis vad jag behöver, lite nytt och roligt i vardagen.

Idag har jag också tagit det lugnt, tvättat lite, tränat lite, läst massor, småplockat lite, diskat, sorterat sopor och bara allmänt slappat. Grymt :)
Imorrn ska vi fara på återvinningen och göra oss av med allt skräp som diverse Ikea-kartonger har framkallat, sen ska det dammsugas och skuras och sen får vi slappa bäst vi vill igen ;)
Det känns så skönt att ha ordning här hemma igen, det går så fort och smidigt att hålla rent här nu och jag är verkligen supernöjd med allt nytt!

I veckan är det storstädning av gästrummet som gäller, mamma kommer ju på torsdag!
Det ska bli jättekul att få ha henne för mig själv i några dagar. D jobbar fredag och lördag så då är det bara mamma och jag, på söndag ska vi troligen åka och hälsa på svärföräldrarna en sväng, det är väl på tiden att våra päron träffas nu när vi snart varit tillsammans i 3 år ;)

Och nu ska jag återgå till mina drakar i Robin Hobbs fantastiska värld :)

Ha det bäst kära vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar