fredag 5 februari 2016

Fredagsmys?

Fredagsmys med dunkande huvud kanske inte riktigt va vad jag hade tänkt mig, men fredagsmys blir det trots allt!
Jag ligger i soffan och läser, D sitter i andra ändan och spelar medan katterna latar sig omkring oss.
Jag har syndat lite och köpt en flaska Coca Cola Zero att lysa med, jag va så sjukt sugen på läsk (jag som nästan aldrig dricker det om jag inte är bakis) så det fick bli så.

Till middag blir det svärfars supergoda pölsa som just nu  ligger och tinar på diskbänken, sen blir det New Girl-maraton och varm choklad med vispad grädde.
Ganska lagom tycker jag :)

Jag är piggare idag, feberfri och mindre ont i halsen, men trycket över bihålorna och huvudvärken är kvar och det kliar i halsen. Jag bedömer dock att jag orkar med Sundsvallsresan imorrn och passar på att vila nu så att jag är så pigg som möjligt imorrn.
Jag ser fram emot att åka iväg, mysa på stan, käka god mat, gå på bio, sova på hotell och käka mumsig hotellfrukost :)
Jag älskar att göra sånt med D, vi har alltid så himla kul!

Nu ska jag återgå till min bok, Dragon Haven av Robin Hobb, del två av The Rain Wilds Chronicles. Jag kan för övrigt varmt rekommendera hennes böcker!
Fantastiskt bra och välskrivna, klassiska fantasyböcker med många oväntade vändningar. Kolla in dem vettja!
Min favoritserie av henne hittills är böckerna om Fitz and The Fool, båda trilogierna.
Well, over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar