lördag 13 februari 2016

Kaos och hemmapiff

Halloj!
Här ligger jag som ett kas i soffan, trött som fasen och har ont i hela kroppen.
Jag har nämligen byggt möbler nästan varenda dag den här veckan!
Nu är badrummet klart med två nya skåp på plats och mer utrymme tack vare dem.
Det blev riktigt bra!

Men det är totalt kaos här hemma nu.
Det ligger tomma Ikea-kartonger överallt, matrummet är täckt med nymålade delar av min gamla furuskänk, gästrummet är dels förvaringsutrymme åt vräkta möbler och förvaringsboxar och delvis parkering för alla mina böcker (runt 400 st) som just nu är utan hyllor.
Den stora Kallaxhyllan ligger fortfarande i kartong och ska skruvas upp imorrn.
Nästan alla blommor har blivit omplanterade och det enda som återstår att göra efter att vi skruvat ihop den sista möbeln är att ställa tillbaka allt på sina respektive platser, bära ner det som inte ska användas till förrådet och fara iväg med en jäkla massa återvinning.

Just idag har jag varit på byn två gånger, planterat om nämnda blommor och målat nämnda skänk så jag tycker nog att jag får vara lite trött ;)

Det ska bli så himla skönt att få allt på plats! Jag har verkligen sett fram emot att få piffa till och göra om lite här hemma. Extra kul är det såklart att mamma kommer om två veckor och då kommer både badrummet, gästrummet och matrummet att se helt annorlunda än sist hon va hit, och givetvis då mycket finare, fräschare och i betydligt bättre ordning :)

Så ser min helg ut och gissningsvis kommer även nästa helg att gå i vårstädningens tecken.
Vad har ni för er en helg som denna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar