torsdag 4 februari 2016

A Day of Selfpity ;)

Idag är det synd om mig!
Jag ligger hemma med halsont, tryck över bihålorna, 38 grader i feber och huvudvärken från h-vetet.
Tråkig start på februari tycker jag :(

Egentligen borde jag inte klaga, jag klarade mig ju faktiskt från fysiska sjukdagar hela hösten vilket är grymt ovanligt för mig, men det känns ändå inge bra att vara sjuk och ännu sämre att behöva vara hemma från jobbet.

Nåväl, sånt kan man ju tyvärr inte styra över, jag kurerar mig bäst jag kan och hoppas vara frisk tills på lördag då jag och D drar till Sundsvall för en myskväll på hotell följt av en söndag med shopping på Ikea.
Jag hinkar te för att lindra halsen, knaprar Alvedon och sinupret mot huvudvärk, feber och bihålor och vilar framför tv:n med skruttkatterna.

Och så är det väl tur i oturen att jag blev sjuk nu istället för i helgen eller nästa vecka!
Nästa vecka har jag definitivt inte tid att vara sjuk, då händer en massa förändringar för mig på jobbet som jag verkligen ser fram emot. Lite nya utmaningar och mer ansvar, spännande som tusan ju!

Nu orkar jag inte stirra på skärmen längre!
Återgår härmed till att kramas med Chili och tycka synd om mig själv ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar