måndag 8 februari 2016

Sundsvall, stress & mindfulness

Måndag igen då! Och jag är fortfarande lika jäkla trött...

Eftersom jag va feberfri helst fredagen så for vi till Sundsvall som planerat och där hade vi det kanon!
Vår juniorsvit på First Hotel Strand va jättefin och mysig.
När vi kom fram och hade checkat in så käkade vi en sen lunch på Subway och sen gick vi en runda på stan, tog en kaffe på Barista och sen gick vi och köpte  biobiljetter.
Vila på hotellets och piffa till oss lite sen gick vi på bio och såg nya Star Wars som faktiskt va riktigt bra.
Efter filmen vart det mysig och otroligt god middag på Stekhuset Hörnan och efter det ett glas vin i hotellbaren innan vi återgick till vårt hotellrum.

Igår vart det Ikea så nu kryllar det av små och stora paket som ska packas upp och monteras, några smågrejer fixade vi igår men vi va rätt trötta så hälften är kvar...
På onsdag kommer de tre grejerna som inte fick plats i bilen, en stor kallaxhylla, ett högskåp till badrummet och en förvaringslåda att ha under bäddsoffan i gästrummet.
Nu jäklar ska det bli fint, ordning och reda här :)

Fick massage av bästa Vivi idag efter jobbet, fick ett present av D i julklapp.
Jäklar, det behövdes! Det gjorde svinont samtidigt som det va skönt att bli lite uppmjukad. Jag är lite öm i hela höger sida nu men det lägger sig snart.
Jag blev dock uppmärksammad om att jag inte andas ordentligt, igen, och jag ska medge att jag känner att jag har tagit några steg tillbaka. Inte bra alls såklart, men då är det bara att kämpa igen!

Så nu ska jag börja med mindfulness och lite yoga varje dag för att dels andas ordentligt och dels slappna av så arg musklerna får det syre de behöver så att jag får sova, slipper värk och blir mindre stresskänslig.
Jag har dessutom beslutat mig för att gå ner lite i tid ett tag för att hitta tillbaka till mig själv igen, få tillbaka lite ork och få en extra chans att pusta ut.
Så från och med nästa vecka kommer jag att vara ledig varannan onsdag.
Det känns bra, jag känner mig bättre redan nu bara för att beslutet är taget och beviljat.

Så nu ska jag stretcha lite och sen göra några Yogaövningar, lika bra att komma igång!

Hoppas att ni har haft en bra helg och att ni får en bra vecka, glöm inte semlorna imorrn ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar