fredag 4 mars 2016

Friday, Friday

Nästan två veckor sen jag skrev nåt sist!
Här snurrar det på med jobb, hemmapyssel och allt annat vardagligt.
Mamman va här hela förra helgen och de va såklart pure awesomeness i vanlig ordning.
Innan hennes besök låg jag med hosta och hög feber i flera dagar så träningen har som ni kanske förstår stått still ett tag. Jag hoppas på att kunna börja igen nästa helg, tills dess får jag nöja mig med promenader... Eller jag gjorde det tills igår när jag för andra gången på 2-3 veckor tappade en möbel på höger stortå!
Så nu blir det inga promenader heller, det gör alldeles för ont att gå i skor med min svullna och totalt blåslagna stortå ;)

Att jag är en riktig klant har ni säkert förstått vid det här laget, men den här gången överträffade jag faktiskt mig själv!
Första gången min stackars tå blev misshandlad va när jag skulle bygga ihop ikea-skåpet i matrummet och tappade ett paket på 19 kg över den stackarn.
Igår va det chefens skrivbord som skulle monteras isär och vräkas från mitt kontor, jag tog i lite för hårt och det gick lite för fort, vips landade ca halva skrivbordets tyngd på den redan ömma och lätt lila stortån.
Tån i fråga är just nu blå/svart/lila/gul i ett makalöst artistiskt mönster, nästan dubbelt så tjock som vanligt och gör förstås ganska ont.
Jag ka dock röra den och så länge jag inte har skor så går det bra att gå också så det är nog ingen större skada skedd; )

Nåväl, en ledsen tå eller två är väl inget att hänga upp sig på? Tihi :)

Ikväll lyxade vi till det lite och gick ut o käkade middag på Hörnet, mycket trevligt!
jag tog en plankstek och ett glas rött, D tog Coeur de filet Provencale och en öl. Fredagslyx i sitt esse!
Det är så mysigt att göra sånt tillsammans ibland!

Mätta och lagom trötta spenderar vi nu kvällen i soffan med alla katter som är ovanligt keliga, vi har petat i oss lite godis (ja, jag vet, fy på mig) och nu funderar vi på att leta rätt på nån lagom lättsam film.
D jobbar i helgen och vi har gjort alla tråkiga saker som städ och sånt i veckan så jag ska slappa med husdjuren, träna lite lätt (typ cykla och sånt som man inte förvärrar förkylningen av) och läsa.
Jag har massor av böcker som väntar i bokhyllan, eller massor va väl en överdrift men en 8-10 st i alla fall :)

Så jag kan med gott samvete luta mig tillbaka och ha en riktigt "pyssla om mig själv helg". Gott så :)

Nog med dravel för idag!
Jag avslutar med att önska er alla en riktigt trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar