måndag 28 mars 2016

Vår

Välkommen sommartid, sol och så småningom, gröna knoppar och färgglada fikusar :)
Ljus, åh va jag har saknat detta ljus!
Jag behöver det nu, ljuset och energin som sakta kommer med det.
Den här konstanta tröttheten börjar ta ut sin rätt, den extra påskledigheten inte en dag för sen. 

En lugn och skön påskledighet för övrigt, med besök i mysig stuga med E & J, mycket tid för avslappning, massor av läsning och ett och annat glas gott vin.
God mat, onödigt mycket onyttigt, god dryck, många skratt, frisk luft och samtidigt mycket lugn. Behöver man mer?
Jag känner mig redo att börja en ny arbetsvecka imorrn, redo för nya vanor och rutiner, redo för vår och annalkande sommar.

Idag är första dagen i mitt "nya" liv, from idag är jag fri från nikotin, fri från socker  (ja, igen) och så ska jag testa att klara mig utan medicinen som lindrar fibromyalgin. Jag ska försöka leva lite renare, äta bättre, återgå till mina saknade träningsrutiner och saktade säkert hitta tillbaka till ork, energi och slumrande livsglädje.
Nu tar vi nya tag och välkomnar våren och allt den för med sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar