onsdag 13 maj 2015

Naprapat, gym & långledigt

Jag har haft väldigt mycket problem med min högra axel de senaste veckorna. Den har gjort väldigt ont, så pass att jag inte sover ordentligt och har behövt äta en hel del smärtstillande.
Massagen förra veckan hjälpte inte så jag kontaktade en naprapat och fick tid igår.

Det visade sig vara rejäla spänningar i flera muskler i överarm, nacke och axel som spökade!
Så, hon satte två strategiskt placerade akupunkturnålar, en i bicep och en bak mot skuldran. Det va bland det mest smärtsamma jag varit med om! Jag kan uppriktigt sagt inte beskriva smärtan jag kände när hon snurrade på de där rackarns nålarna :/
Som grädde på moset har det dessutom känts som att de sitter kvar där sen dess. Jag känner mig fortfarande helt mörbultad i berörda områden och sov såklart skitkasst även inatt.

Hon knäckte även nacke och ryggrad tillrätta, vilket va betydligt mer bekvämt!
Dock har jag haft lite ont över hela nackpartiet idag, troligen för att en massa spänning släppte igår.
Jag va sjukt trött resten av dagen igår och kände mig nästan bakis på kvällen.
Tröttheten idag är mer normal, man blir ju liksom en aning mossig i bollen om man inte sover mer än 4 timmar per natt i snitt på över en vecka.

Tisdagen blev alltså en vilodag!
Men i måndags gymmade jag med E på Pigget och ikväll va vi i gymmet på mitt jobb och kämpade på.
Även om jag har ont sen igår så kändes det som att jag har mer rörlighet i axlarna nu så lite nytta gjorde det nog med de hemska nålarna ;)
Jag börjar se en hel del resultat av all träning nu också, sakta men säkert får jag lite mer tonad figur, kul!
Främst syns det på benen tycker jag, jag har synliga lårmuskler :)
Hårt arbete ger verkligen resultat, trots alla motgångar!

Och nu har jag lite mer väl behövd långledighet framför mig! Gymmet kl 9 imorrn, det ser jag fram emot :)
Fyra dagar ledigt är aldrig fel ;)
Jag ska träna varje dag, ha sovmorgon, kolla på serier, städa och bara vara. Skönt, eller hur?

Nu ska jag kolla ett avsnitt av Chicago Fire och sen ska jag sova!
Ha det bäst och keep up the good work :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar