lördag 13 februari 2010

Solig vinterdag

Ja, idag är det verkligen underbart vackert ute! Solen strålar, himlen är blå med bara några stråk av moln och snön gnistrar vit. Solen värmer riktigt bra men i skuggan är det alldeles för många minusar för min smak;)

Hade tänkt baka Sarah Bernhardt biskvier idag men det sket sig, de hade slut på mandelmassa på simon:p Fast det gör inget, jag klarar mig utan;)
Köpte lite färdigt fika att bjuda Ullis på som kommer hit sen, ska bli trevligt.

Åkte till familjen på Alanäsvägen en sväng igår kväll, vart där ganska länge. Alltid kul att träffa dem. Roligt att Natta va där också, har inte träffat henne på länge. Fint hus har de med, gillar skarpt deras planlösning o skulle lätt kunna tänka mig ett liknande hus själv. Ska bli jätteroligt att se hur det blir när dom fixar till som dom själva vill ha det.

Har känt dom ett tag men mest betraktat dem som bekanta genom Pelle, men faktum är att det känns som att håller på att få en riktigt bra vän. I like :)

Ja, vi va ju o kika på ett hus idag! Inget för oss tyvärr, för litet och alldeles för mkt att göra... Om vi skulle fixa till det som vi vill ha det så skulle vi lika gärna kunna bygga ett helt nytt hus, kostnadsmässigt skulle det inte bli så stor skillnad o det känns helt enkelt inte värt det.
Jag vill känna "här vill jag bo" när jag kliver in i ett hus, inte "skulle kunna funka om..."
Ska kika på ett annat på Tisdag o så ska jag ringa om ett tredje i eftermiddag.

Nu ska jag lägga mig och läsa en stund innan Ullis kommer:)

1 kommentar:

  1. Åh detta blogginlägg tyckte jag om:):D../Tina s

    SvaraRadera