torsdag 21 juni 2012

Långsamhetens dag:-)

Idag är det långsamhetens dag, det har jag firat med att försöka vara lite långsam;-)
Härligt väder har vi också! Blev en lång, mysig promenix med Lizette och Micke på friskvården, som avslutades med ett par korta ärenden på byn där vi fick varsin chokladkartong. Icas nya chef stod o delade ut chokladkartonger till alla kunder idag, väldigt trevligt initiativ!

Till råga på det kom Mattias som varit och praktiserat hos oss ett tag upp o bjöd på gofika på eftermiddagen.
Trots en rätt lugn dag på jobbet så klarade vi veckans omsättning o fick gå hem kl 16.
O med oss hem fick vi allihop varsin fin midsommarbukett av chefen:-)

Nu håller jag på att steka pippi till smörgåstårtan jag ska ta med till Elsa imorrn! Jag bidrar med Club Sandwichtårta eftersom den blev så uppskattad i påskas, inte på konstigt för det är hur god som helst!
När pippin är klart ska jag steka bacon, sen får det svalna tills jag orkar göra röran o sätta ihop allting;-)

All in all har det varit en bra dag! Jag känner mig glad, fast jag är trött som vanligt numera. Men det är skönt att vara glad, o just nu är jag ganska glad:-) Hoppas det håller i sig ett tag så att mina reserver verkligen får fyllas på! Inga bakslag nu tack...

Nä, nu ska jag, för första gången sen vi flyttade hit i maj 2010, sätta mig på balkongen uppe o njuta av värmen en stund:-)

1 kommentar:

  1. Lät som en god smörgåstårta,har en här hemma som älskar smörgåstårta så jag undrar finns det ett recept eller är det egen komponerat?

    SvaraRadera