tisdag 28 april 2015

Bättre och sämre dagar

Ja, det har vi ju alla, eller hur?
Jag har haft en sämre dag idag, har varit fruktansvärt trött och slut, haft mer ont, varit yrslig och mått lite illa.
Så jag bestämde mig för att ställa.in dagens X-fitpass och gå hem direkt efter jobbet istället!
Jag valde nog rätt, efter maten va jag helt däckad. Men jag vilade i 10-15 minuter, sen tog jag en kopp kaffe och bara slappade och kring 19 hade jag tillräckligt med energi för att köra ett pass här hemma istället!

Jag har skapat ett till X-fitinspirerat pass och det testade jag idag. Det gick riktigt bra! Båda passen innehåller en del saker som jag vet att jag behöver träna lite extra mycket på, sånt som gör ont att köra för mycket av, i lagom doser varvat med saker jag klarar mer av.
Det känns så himla skönt att veta att jag tar mig för att träna även om jag inte går på ett pass med ledare!
Jag är faktiskt väldigt nöjd över mina framsteg nu :)

Annars mår jag på det stora hela avsevärt mycket bättre! Jag har mindre värk, mer energi och är allmänt mycket piggare och gladare.
Allt är lättare att hantera när man börjar bli mer vältränad och äter bättre.
För att inte tala om hur kul jag tycker att det är att träna!

Nu sitter jag, återigen helt slut, i soffan med en kopp varmt kanelte (Yogi Classic) och bara är. D spelar Skyrim på tv:n o katterna ligger på varsitt nackstöd och spanar på muspekakaren ;)
Snart tänker jag krypa ner under täcket och läsa lite om hur det går för Gandalf och gänget i LOTR The Two Towers och sen lär jag förhoppningsvis somna ovaggad och sova som en stock hela natten!

Ha en fin fortsatt vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar