lördag 28 mars 2015

Gräsänka; Episode 2

Jepp, that's right, D har lämnat mig ensam igen ;) Den här gången är han i Norge (eller på väg dit just nu då) för att fiska med sin pappa och två av hans farbröder. Jag hoppas han får mig sig en och annan fin torsk o kanske en smarrig lax hem :)

Så vad ska jag roa mig med då? Ja, det vanliga såklart; jobba, träna, tvätta, städa o kanske träffa nån fin vän.
På måndag ska jag för första gången haka på några av mina kollegor till Pigg & Frisk för att testa ett pass Core Puls, o på onsdag blir det ett pass Funktionell Träning, om jag gillar det så skaffar jag årskort och fortsätter med minst 2 pass i veckan.

I torsdags tränade jag i gymmet på jobbet med en av kollegorna (Smulor) som "instruktör". Det gick riktigt bra o va grymt kul, jag har träningsvärk i hela kroppen nu ;)
Som det ser ut nu kommer jag fortsätta gymma på friskis o det i kombination med pass på Pigget bör räcka gott och väl. Då kan jag ägna helgerna åt utomhusaktiviteter så har jag fyllt hela skalan. Känner mig grymt peppad!

Nu börjar det äntligen kännas och synas att träning och bättre kost gör skillnad. Kläderna sitter bättre, jag har bättre hållning och orkar mer. Känns jäkligt bra när allt slit ger resultat.

Idag va jag uppe med tuppen, om tuppen vaknar 8 alltså. Klev upp 8:30 i käkade frulle. Nu avnjuter jag kaffekopp 2 framför Grey's Anatomy och laddar för en promenad. Jag måste köpa käk till djuren så jag knatar bort till Granngården en sväng. Sen må jag ju såklart se till att jag själv har nån föda också ;) (fast det gör jag på Ica)

Annars har jag inga planer alls, känns skönt! Behöver städa lite, o det har jag ju gott om tid för idag. O nästa vecka är bara 4 dagarsvecka, lovely!
Hoppas vi får finväder i påsk så man kan vara ute mycket :)

Vad sysslar ni med en lördag som denna då? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar