söndag 22 februari 2015

Mätt

Har just tryckt i mig en talrik med dagens grymma middag; älgstek i lergryta med sötpotatismos och rödvinssås av skyn, sååååå himla smarrigt. Paltkoma delux i soffan nu...
O grönsakerna, eller rotfrukterna egentligen, som jag hade i grytan för att ge smak slank det ner en stadig del av också. Mums! Men nu lär jag ju inte behöva äta på bra länge ;)

Fredag och lördag blev produktiva dagar.
I fredags kväll körde jag ett rejält träningspass, handlade o diskade en alldeles för stor hög av disk. Va rejält trött efter jobbet men det kändes skönt att röra på sig.
Igår va jag uppe med tuppen (iaf för att vara jag), vaknade 8 o klev upp halv 9. Slappade med D i soffan innan han skulle gå på jobbet, passade på att följa honom dit o ta en lång, skön promenad i solen. Handlade mer, för.jag glömmer alltid nåt, på hem. Fixade lunch, körde ett par maskiner tvätt, vek ännu fler maskiner med torr tvätt o parkerade allt i sina respektive bon. Jag städade gästrummet och tokskurade lilltoan där katternas lådor bor. Bakade ostbröd o gjorde hamburgare till middag, plockade iordning lite här och var o sen la jag mig i ett varmt bad.
Idag får jag betala för all fysisk aktivitet, jag har ont precis överallt o kan varken stå, sitta, logga eller gå normalt. Okul...

Men! Jag ger mig inte ;) När maten är smält ska jag ta rätt på mer tvätt, träna och förhoppningsvis hinner jag skura badrummet ordentligt också.
Allt jag inte hinner idag måste göras innan torsdag oavsett, o det är ju skönt att sprida ut måstena lite!
Varför just tills på torsdag?
För då kommer världens bästa mamma på besök! O när mamma kommer vill jag att allt ska vara tipptopp såklart :)
Vad är bättre motivation att storstäda hemma än när man ska då besök? Inget tror jag, jag får alltid mer gjort när mamma eller lillebror ska komma.
Måste nog be dem komma oftare ;)

O nu ska jag dö i soffan en stund o vänta på att all mat ska sjunka undan lite...
Have a nice one ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar