söndag 8 augusti 2010

Hemma...

Jaha, då har 2 av 3 semesterveckor passerat.
Första veckan va jag som sagt hemma o tog det lugnt. Va på Yran på torsdagen och såg flera grymma band, bl.a Avatar och Raubtier vilka va anledningen till att vi åkte in.
Utöver det vart det en fika på Wilsongränd men inte myckat annat;)

Senaste veckan har jag varit hos mamma. Åkte ner förra lördagen och kom hem igår kväll.
Åkte till Sillbo (deras landställe) och på söndagen för vi till Sollentuna. Träffade mormor i söndags och hälsade på Pernilla på måndagen. Sen gick jag o mor på bio i Kista, såg "För Kärleken" och den va faktiskt riktigt bra.
På tisdagen körde vi ut på Värmdö o hämtade lillebror och Sam (vovven) och sen bar det ut på landet igen. Där passade jag på att storstäda brumbrum så nu är den renare och finare än den va när jag köpte den;) Luktar gott gör den oxå:)

Jag har mest passat på att umgås med min familj och lekt med Sam, vilket har varit grymt skönt! Eftersom det bara har varit lugnt känns det som att veckan ar varit längre än det brukar kännas och det är bara positivt:)

På vägen hem igår svängde jag in hos Linn i Sundsvall på en fika, jättekul:) Tyvärr kunde jag inte stanna så länge eftersom jag hade en bra bit kvar hem men vi hann ju surra bort nån timme iaf!

Har nu läst ut alla House of Night böcker som släppts på engelska (7 st), grymt bra böcker! Fick nästan panik när jag i måndags kväll läste de sista raderna ur 7:e boken (Burned) och blev tvungen att surfa in på adlibris för att förbeställa nästa bok (Awakened) som släppt i början av nästa år. Jag har nästan fastnat lika hårt för de här böckerna som för Twilight faktiskt.

Passade även på att beställa de 3 första böckerna i Vampire Academy serien. Dags att ge den en chans tror jag:)

Just nu läser jag en gammal bok som som heter Rötter, kanske inte det bästa jag läst men jag rekommenderar den ändå varmt. Författaren heter Alex Haley. Boken handlar om Kunta Kinte, en afrikansk pojke som kidnappas av "Vit man" och förs till Amerika som slav. Finns även som miniserie på dvd (gick på tv på 80:talet).

Nä, nu ska jag kolla in vad jag har missat på sistone, kika in på Thetwilightsaga,se och den officiella sidan för House of Night mm. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar