fredag 13 augusti 2010

Back to reality??

Ja, idag är ju officiellt min sista semesterdag (räknar inte helgen), på måndag börjar allvaret igen. Detta faktum tas omhand med blandade känslor... Önskar faktiskt att jag hade tagit 4 sammanhängande veckor men nu är det ju som det är. Dels ska det bli skönt att komma tillbaka och återfå kontrollen över mitt skrivbord, dels känns det mindre lockande att komma tillbaka o se hur det ser ut:p

Eftersom jag inte har nån back-up eller vikarie när jag är borta kan 3 veckor bli en låååång tid när ingen håller undan inför återkomsten. Samtidigt kan det va skönt att få göra allt på sitt eget sätt.
Jaja, ingen idé att ha ångest över stundande måndag morgon, tillbaka måste man ju förr eller senare! O det kunde ha varit värre, jag trivs ju på det stora hela riktigt bra på mitt jobb.

Den här veckan har jag spenderat med att göra så lite som möjligt, är det inte det semester handlar om? Jag har småplockat lite här hemma, kollar på Vampire Diaries avsnitt som jag har missta pga bröllop, flytt, mm och lagat mat. Kokat kalops, gjot kåldolmar och kålpudding samt severat min make hans favvo, makaronpudding. Ain't I the greatest wife;)

I onsdags kom äntligen mina böcker, de förstra 3 Vampire Academy. Har nu nästan läst ut de 2 första(har typ 50 sidor kvar i andra) så jag klickade in på adlibris och beställde nr 4 och 5 också:) Ännu en ruggigt bra serie!

Har haft besök av lite friends oxå, Elsa kom förbi och lånade böcker och drack kaffe i tisdags (tror jag det va) och igår va Ullis här o fiokade o bjöd på smaskigt hembakat bröd:) Även hon lånade en del av min växande samling av vamp-serier.

Ikväll ska på kräftskiva hos svärmor, ska bli kul. Den blir det nog en lugn helg, gissar att jag har läst ut 3:e Vampire Academy-boken innan helgen är över;)

Nu ska jag fixa lite lunch och, you guessed it, läsa lite!

TREVLIG HELG!!

2 kommentarer:

  1. Du e så pysslig smulan! :-) tänk om jag va lika duktig som du i matlagning alltså :-)

    SvaraRadera
  2. Tack! O du kan du med, det är bara viljan som behövs;)

    SvaraRadera