tisdag 24 november 2015

Trötthet och ångest

Jag har en dålig period igen nu, trots att jag tack vare medicinen sover bra så är jag fruktansvärt trött.
Jag känner mig stressad över minsta lilla och känner mig otillräcklig som följd.
Ikväll har jag och Emma bokat in oss på Medi Yoga på Pigget och trots att jag vill gå så har jag haft ångest och känt mig stressad över det hela dagen...

Det känns inte bra med ett sånt här bakslag nu, allt har ju flutit på så bra de senaste veckorna och jag trodde verkligen att jag va bra nu.
Men jag antar att det här är sånt man får räkna med, allt kan inte vara toppen jämt.

Jag jobbar 75% nu och tycker att det funkar bra. Jag kör så nästa vecka också och sen är det dags att gå upp på 100% igen som det ser ut nu.
Vi får väl se! Just nu känns det gruvsamt att gå upp på heltid men för några dagar sedan såg jag fram emot det.
Jag försöker att ta en dag i taget!

Just nu behöver jag jobba extra mycket på att inte få dåligt samvete de dagar jag inte orkar allt jag vill och att sluta stressa över små saker.
Det är lättare sagt än gjort!
Men jag kan inte hinna och orka allt och jag måste lära mig att acceptera det.
Jag måste även bli bättre på att "berömma" mig själv för allt jag faktiskt gör.

Oh, well, life goes on!
I helgen är det första advent och jag försöker nu lägga fokus på det. Jag älskar att julpynta, baka julkakor och göra godis. Jag älskar julen och allt vad den innebär.
Så, fokus på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar