söndag 29 november 2015

1:a advent och förlängd sjukskrivning

Första advent idag, äntligen :) Som jag har längtat efter att få börja julpynta! Det blir så himla mysigt med allt rött och fina adventsbelysningar.
Julen är nog en av de bästa tiderna på hela året.
Så ni sitter jag i soffan med Chili i knät och Nessie bredvid mig och slötittar på Supernatural i juleljuset, så avkopplande.

Som jag skrev sist så har jag haft en sämre period igen och det har lett till förlängd sjukskrivning.
De senaste två veckorna har ångesten sakta krupit fram igen och klumpen i magen har vuxit för varje dag.
Jag sover sämre igen och oroar mig för i princip allt.
Som pricken över i så har jag dessutom noll stresstålighet och går på högvarv för minsta lilla. För några dagar sedan satt jag i soffan och hyperventilerade för en så simpel sak som att ha en tid att passa.
Inte ok...

Så jag rådfrågade min läkare i fredags och fick till svar att jag helt enkelt är redo att gå upp i tid än och att han förlänger sjukskrivningen till 23/12.
Det innebär att jag alltså kommer att fortsätta jobba 75% fram till jul och gå upp på heltid först i januari.
Det känns på ett sätt tråkigt, jag trodde att jag kommit längre än så, att jag va redo att återgå till en normal vardag och att jag hittat tillbaka till mig själv.
Så är det inte, och jag måste verkligen acceptera att jag har en bit kvar att gå.
Jag måste lära mig att det är ok att inte alltid vara på topp.

På ett annat sätt är det såklart skönt att jag inte ska gå upp i tid om en vecka. Klumpen har sakta börjat dra sig tillbaka och jag kan lättare fokusera på mig själv och det jag vill göra.
Kanske kommer jag att vara pigg och glad igen om en vecka, kanske varar bakslaget längre. Men hur det än går så kommer allt att bli bra så småningom!

Tack o hej, ta hand om dig!
/Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar