torsdag 25 juni 2015

Vilse i skogen?

Nja, kanske inte riktigt vilse, men nog känner jag mig lite vilsen ;)
Så, vad gör en liten Carro ute i skogen mitt i veckan? Jo, hon testar att vara airsoft-soldat med lillebror och D i ett par dagar :p

Allt började för ca 1 år sedan, när jag va sjukskriven efter galloperationen och jag och S skjutsade D till Berget Event där han skulle leka krig med lillebror, några polare till honom och ca 1000 andra människor (mestadels män) i några dagar.
Givetvis blev vi nyfikna och ställde massor av frågor. Det lät ju lite småkul så när S sa att hon ville följa med på årets Event utanför Härnösand så hakade jag på.

Sagt och gjort, jag bangar inte på mitt ord i onödan, jag bokade biljett tillsammans med D i november.
S backade ur, men jag hade ju sagt att jag skulle med så jag höll ut!
Och nu är jag här...

Vi kom hit igår, mötte upp lillebror, checkade in, testade våra vapen (min coola pistol sköt för hårt så den får jag inte använda, damnit) och ca 17:00 va vi installerade i tältet som tillhör vår pluton.
Vi är 1st infantry  (nä, jag har inte en aning om vad det innebär) och delar tält med 9 andra grabbar, svenskar och britter.

Ca 1000 pers är här i år, i vårt camp (we're the good guys) är det ca 400 pers och av dessa har jag hittills sett 7 (!!) tjejer förutom mig själv.
Killarna är i alla åldrar från 18 till, tro't eller ej, 50-årsåldern.
Så ja, jag känner mig lite vilsen ;)

Vår pluton fick sitt första uppdrag precis vid gamestart kl 21 igår. Vi travade ut i skogen iklädda varierande gröna camo-kläder med skyddsvästar väl utrustade med diverse nödvändiga och tunga prylar.
Min väst väger, med fulla magasin och full vattenpack, ca 6 kg.
Låter inte mycket men det blir fan tungt efter en stunds manövrerande i skogen!
Till det kommer min ganska lätta bössa, en MP5 som jag och D köpt av lillebror.
Som väldans kortvuxen tjej så är utrustningen skapligt felande så jag måste bära mitt vapen i famnen :p

Vi skulle först och främst inta en specifik position för att reka inför att anfalla the enemy camp.
Den satans positionen låg på toppen av ett jävla berg!
Vi klättrade upp, rekade och vilade, sen ner.
Väl nere gatt vi kasta oss på marken och försöka gömma oss för en stor konvoj av fiendefordon som kom och stannade vid vägen kanske 50 meter från oss.
Vi låg där på marken och bara väntade på att de skulle komma, vi hade ju inte en chans mot så många! De flög en jäkla drone över oss o vi trodde allihop att nu är det kört.
Men de såg oss inte!

Vi låg där i ca 30 min, bläää, innan vi kutade in i skogen igen o fortsattemot vårt mål.
Vi gick fel o efter totalt strax över 3 timmar i skogen gav jag, lillebror och D upp och gick tillbaka.
Vi va ute i 4 timmar...

5 minuter efter att vi kom till vårt camp kom resten av gänget, de hade blivit beskjutna och "dött" allihop ;)

Idag är min kropp fullständigt emot mig, knäna gör svinn efter gårdagen, ryggen ömmar, höfterna trasslar, axlarna gör ont och anklarna är ömma och vingliga.
Jag testade att haka på på morgonens uppdrag men efter ca 20 min kom vi fram till ett annat berg vi måste över. Halvvägs  upp va jag tvungen att medge att jag inte skulle klara det...
Då jag drog fram min orange death-rag som visar att man är död och travade försiktigt tillbaka till vårt tält.

Här har jag varit större delen av dagen, läst, käkat lunch, druckit kaffe och bara slappat. Det är ganska fint väder, soligt men det blåser bitvis kallt så nu har jag gett upp och ligger på min säng i tältet.
2 andra från vår pluton kom nyss tillbaka, de hade gjort som jag o gett upp.

Jag måste nog erkänna att allt det här är mycket roligare än jag någonsin kunnat tro, men precis som jag trodde så är det allt det här runt omkring som är bäst ;)

Långt inlägg från mig idag!
Jag ska försöka ta lite bilder och skriva lite mer om detta innan helgen är över.

Är ni nyfikna? Googla Berget13 så kommer ni in på eventets hemsida och kan läsa på mer, se bilder eller kolla in något av alla forumen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar