onsdag 10 juni 2015

Träna med förkylning?

Jag är fortfarande småförkyld, trött och orkeslös, men jag blir så rastlös av att "vila".
Man bör ju inte träna hårt när man är förkyld, jag vet det, men jag har svårt att låta bli!

Så, i måndags gick jag på Pump och igår körde jag och tjejerna från jobbet Boot Camp hos en av dem (som har en egen ö, det ni). Jag orkar inte riktigt 100% men jag kämpar på så gott jag kan.
Idag mår jag dock lite sämre igen och eftersom jag har en hel del annat att göra ikväll så tar jag en extra vilodag.
Imorrn tänker jag köra Zumba som vanligt på torsdagar.

Jag är inte rädd för att bli sjuk eller att det sk hända något bara för att jag är småförkyld, jag lyssnar på kroppen och gör det jag orkar och klarar av.
Att träna har blivit lite av ett beroende för mig, jag mår dåligt när jag inte kan träna!
Jag vilade i 4 dagar, nu har jag tränat i 2, sen blir det vila på fredag och lördag, det får räcka!

Jag är glad att jag har kommit så långt med träningen, att jag både behöver träna och tycker att det är kul känns fantastiskt att äntligen ha insett.
Träningen får mig att må bra på så många olika plan, både fysiskt och psykiskt. Jag har en lång väg kvar för att nå mitt mål, men nu är jag helt övertygad om att jag kommer att nå målet så småningom och att jag sedan kommer att kunna hålla mig där.

Träning och rätt kost gör underverk!
Jag har betydligt mindre värk, jag sover bättre, jag orkar mer och jag mår bättre. Jag har redan fått en snyggare figur och jag har verkligen bättre hållning.
Att må bra är det viktigaste och det gör jag nu :) Ja, bortsett från förkylningen, en axel som är på bättringsvägen och ett par lite elaka knän då ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar