söndag 26 oktober 2014

Konstig vecka...

Den här veckan har varit konstig, lång, jobbig, bra, o bara allmänt skum.
Veckan började väl helt ok, som vanligt liksom.

På måndagen upptäckte vi att Nisse verkade tussig. Vi bestämde oss för att vänta ett dygn o se om han blev bättre, sagt o gjort! Men han va inte bättre på tisdagen, snarare tvärtom, så på eftermiddagen ringde jag veterinären som klämde in oss på en tid i torsdags morse. Resten vet ni sen det förrä inlägget...

På torsdag eftermiddag ringde veterinären upp för att meddela att hon tittat närmare på röntgenbilderna tillsammans med sin kollega. Den andra veterinären instämde med att det såg fel ut kring hjärtat och at det tycks finnas en tillväxt på lungan så de bad mig komma tillbaka med Nisse imorrn för ultraljud o ny röntgen. Så, ja, det är inte så mycket mer att göra just nu!

O så är det ju tänderna, de misstänker FORL, en vanlig sjukdom hos katter som kan innebära att de måste dra ut alla hans tänder. Ingen fara, som jag förstår det så kommer han inte att lida av det alls, han behöver tydligen inga tänder o det känns ju rätt logiskt ändå att han såklart skulle må bättre utan dem än han gör om de gör ont och orsakar problem för honom.
FORL täcks inte av försäkringen så det är nog bäst att bara inställd på en del stora utgifter framöver. Det är han dock värd! Jag skulle inte dra mig för att ta ett lån för att hjälpa honom om det va det som krävdes.

Jaja, moving on! I fredags hade vi ju planer på att åka till Sundsvall, bo på hotell, käka gott o bara slappna av. Needless to say så va jag mer än lite osäker på att jag verkligen kunde åka ifrån älskade herr katt, men mitt på dagen på fredagen va han redan mycket piggare, han åt bra o hade gått på lådan  ordentligt flera ggr så vi chansade o åkte.
Vi kom iväg lite senare än planerat (typ 2-3 timmar senare) men det gjorde mig ingenting. 

Vi hade det toppen på fredagen, när vi väl kommit fram o checkat in så slappnade jag av, jag kunde ju ändå inte göra mer. Vi gick ut på stan, tog en fika o kollade in lite shopping. Sen gick vi o käkade trerätters på 7 kryddor, helt amazing! Runt 20 gick vi tillbaka till hotellet o spenderade resten av kvällen där. Vi tog en kopp te på rummet o kikade på tv, sen tog D en öl o jag en cola från minibaren medan vi slökollade på en film, vi hade superkul o megamysigt, bara vi ♡

Hotellfrullen va grym, som alltid, o efter den blev det Birsta o Ikea med allt vad det innebär. Vi tog dock inte så god tid på oss som vi planerat eftersom jag ville komma hem o kolla till katten.
Vi va hemma kring 18 o när vi klev in genom dörren kom Nisse springande i full fart o mötte oss. Han va pigg, han va sitt gamla jag :) Så det mest akuta problemet är inte längre ett problem, ni anar inte vilken lycka o lättnad jag kände när jag såg det!

Idag har vi mest bara slappat. Jag tvättar en massa o vi småplockar lite här hemma. Alla katter hjälper till genom att springa runt fötterna på oss o kräva uppmärksamhet ;)

Nu ska vi slänga ihop lite tacos för en mysmiddag framför tv:n o tillfälligt förtränga att det är måndag imorrn ;)
Så, all in all, det blev en riktigt bra helg trots allt!

Håll tummarna för min älskade Nisse hos veterinären imorrn nu ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar