torsdag 23 oktober 2014

Älskade katt ♡

Fina, älskade Nisse♡ I över 11 år har du varit min trogna följeslagare, du har bott i en etta på tredje våningen i Borlänge, i en inredd lada i Östersund, i ett klassrum, tre lägenheter och tre hus här i Strömsund. Du har följt med till mamma och vår vän P i Stockholm, du har åkt nåde bil, buss, tåg och flygplan. Du fick ett ofrivilligt syskon i Vääs, o när du äntligen slapp honom fick du bara ha matte för dig själv i 1.5 år innan Liten kom hem till oss, o sen den där busiga, vilda lilla ADHD-kissen Nessie. O du har accepterat läget, alla lägen, alltid, med ro. Vi har gjort så mycket tillsammans, du är min o jag är din.

Idag va vi hos veterinären du o jag, jag tog med dig dit för att du varit så slö och tussig på sistone. Vi, jag o husse, trodde att du hade problem med tänderna o veterinären höll med när jag ringde. Hon trodde att du fått tandsten som lett till en infektion, så vi fick en tid för att kolla läget.
Du va sååå duktig, som alltid!  Visst protesterade du när vi drog o slet i dig för att få bra röntgenbilder på din mage o ditt hjärta, o du pep och sprattlade när den snälla veterinären tog blodprov och gav dig dropp, men du va ändå lugn o jag fick hålla i dig o krama om dig.

Idag är jag hemma med dig o pysslar om o övervakar dig, veterinärens order men jag skulle inte låtit dig va själv idag oavsett.
Du har kraftig förstoppning just nu, med avföring långt in i magen, det är.inte bra för dina organ o det är därför jag fortsätter att bråka med dig, ger dig mediciner och matar dig med läskiga oljor o vätskor, men du gillar i alla fall specialmaten! Förstoppningen är ditt mest akuta fel, det måste åtgärdas omedelbart.
Men snart ska vi tillbaka till kattdoktorn...

Du har tappat två tänder i underkäken och dina tänder ser väldigt obra ut. Du måste få lugnande för att vet ska kunna åtgärda det o det kan man inte ge dig när du har förstoppning. Du har dessutom en tumör av något slag på lungan, o dina inre organ rent allmänt ser inte ok ut på röntgenbilderna.
Blodproverna va ok, förutom att du har lite för lite röda blodkroppar, men proverna visade inget farligt.
Du kommer troligtvis behöva opereras, o kanske kommer du att få äta specialmat i resten av ditt liv.

Jag hoppas bara just nu att du blir bra, att veterinären kan hjälpa dig så att du får bli frisk o må bra igen.
Min älskade lilla kattling ♡ Snälla klara av det här, snälla lämna inte mig o dina småsyskon än, du har så mycket kvar att ge och uppleva! Fina Nisse, min trogna följeslagare, jag älskar dig av hela mitt hjärta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar