tisdag 28 oktober 2014

Begränsad tid

En vecka,.en månad, tre månader, ett år?
Vad betyder egentligen "begränsad tid"?
Hur länge kommer du att få må bra? Hur länge kommer jag att få ha dig kvar?
Jag kan inte tänka mig ett liv utan dig...

11 år, bara 11 år? Jag har alltid trott att du skulle leva länge o bli en sån där gammal, envis katt. För du är ju envis! O du har ju alltid varit så pigg o glad, o frisk, trodde vi i alla fall...

Javisst, jag är realistisk, det är klart att jag vet att du inte skulle leva för evigt, att du skulle lämna mig kvar ensam, en katt lever ju inte för alltid. Men jag trodde att du skulle bli äldre än så här!

Jag vill bara det bästa för dig, du ska inte behöva sakna någonting under din sista tid. Jag ska ösa kärlek över dig, du ska få äta sånt du verkligen älskar, du ska få vara ifred när du vill det o du får sova precis vart du vill, till o med på bordet. Jag ska skämma bort dig mer än någonsin förr.
Jag ska njuta av ditt sällskap o prioritera dig framför allt annat. Jag ska ta vara på all tid vi kan tänkas ha kvar tillsammans o jag ska göra mitt absolut bästa för att vara tacksam för varje dag som du får må bra.

Jag kommer att vara lite överbeskyddande, o kanske lite nojig. Jag kommer att envisas med att lyssna på ditt hjärta, kolla din andning, kika på ditt tandkött o kolla så at du går på lådan som du ska. Om jag märker att du mår dåligt, att du inte får luft eller ditt hjärta slår fel så ska du få somna in.
Du ska inte behöva plågas o må dåligt.
Jag vill ditt bästa även om det gör så fruktansvärt ont för mig, jag sätter dina behov framför mina. Allt för dig ♡

Jag önskar att jag kunde göra mer för dig!
Jag förstår inte hur jag ska kunna leva utan dig, men det ska inte du oroa dig över, när den dagen kommer så får jag, Liten o Nessie trösta varandra.
Åh, älskade Nisse ♡ Du är allt annat än "bara en katt" för mig! Du är familj och jag älskar dig över allt annat, du kan inte ana hur tacksam jag är över att du valt mig till din familj. Jag kommer att sakna dig så oändligt mycket.
Du är bäst i världen o du kommer alltid att finnas i mitt hjärta ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar