onsdag 2 juli 2014

8 dagar senare

8 dagar sen jag kom hem från sjukhuset, tror jag va hemma runt den här tiden förra tisdagen (19 nån gång).

9 dagar sen operationen, vid den här tiden förra måndagen låg jag på uppvaket o väntade på att hämtas upp till avdelningen o saknade min mamma som tålmodigt väntat på mig hela eftermiddagen. Jag mådde inte särskilt bra, narkosen slog som sagt ut mig rejält, jag va törstig som tusan o det kändes som att mina läppar höll på att frasa sönder av torrhet.  Men det har jag nog snart glömt ;) En sak vet jag iaf, o det är att jag gärna avstår från fler operationer, jag ogillar verkligen sjukhus o avskyr tanken på allt vad kirurgi heter i närheten av min kropp.

Idag mår jag bra! Jag är fortfarande trött men det är ju inte så konstigt, 3 månader av anfall, ännu mer nedsatt immunförsvar o generell trötthet går inte över på en vecka. Såren stramar lite men läker bra, alla kompresser har farit av o stygnen är borta (såna där som försvinner av sig själv), men det största såret, det vid naveln, är lite irriterat. Jag ömmar över gallområdet ibland o kan få ont i magen om jag äter för mycket och/eller för fort, men 9 dagar är ju faktiskt inte så länge när de varit o karvat runt inuti en o dessutom tagit bort hela gallblåsan! Så lite mer tid måste jag nog ge min kropp att komma igen ;)

Funkar bra att jobba i alla fall o trivs än så länge jättebra i våra nya lokaler :)
Två dagar kvar av denna arbetsvecka o sen bär det av mot Stockholm för att gå på bröllop, umgås med diverse familjemedlemmar o allt vad det innebär. Om jag längtar? You bet ;)

När vi väl kommer hem ska vi jobba 2 dagar, sen är det helg o Dunder :) 5 dagar kvar att jobba efter det o sen väntar hela 3 veckors semester. Nej, jag klagar inte!
Nu ska jag vila lite o ladda batterierna inför morgondagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar