måndag 1 augusti 2011

Hemma...

Japp, nu är jag hemma igen efter strax över 2 veckor på vift i de södra delarna av vårt avlånga land. Från Jämtland till Skåne, nästan ända nere i Smygehuk faktiskt, till Kristianstad o sen uppåt Sthlm och Sala trakterna. Kan ju säga att det blev några mil på trippmätaren:p Lite drygt 250 sådana om man vill va nogräknad;)

Dagarna hos pappa vid Skånes kust va fantastiska, på alla tänkbara sätt och vis. Jag spenderade tid med pappa, vilket naturligtvis va anledningen till att jag åkte ner, samt en del med hans fru. Väldigt trevligt! Jag o pappa for runt på lite små utflykter längs kusten, bl.a besökte vi Smygehuk som bara ligger några km från där pappa bor, som vi åkte igenom på väg mot Trelleborg. Dagen efter det åkte vi till vackra Ystad där vi köpte röde pölser till lunch, mums:) (Röde pölser är dansk varmkorv -för er som inte redan känner till det) och sen blev det en kort tripp till pappa o L's jobb där jag även fick träffa mina "styvbröder" -om man nu kan kalla det så när de va vuxna o jag runt 15 när pappa & L träffades:p -vilket va jättekul eftersom jag inte träffat nån av dem sen jag va 16-17 år.

Därefter bar det av upp mot Kristianstad där jag spenderade några dagar hos min storebror och busade med mina brorsbarn som är 3 och 4,5 år, o så gosade jag förstås med deras senaste tillskott i familjen, deras dotter som föddes 1/4.
Där fick jag vara med på födelsedagskalas samt träffa min brors mamma & hennes man, vilket va otroligt roligt eftersom jag känner dem nästan lika väl som jag känner min bror o inte har träffat den på över 4 år (de va bortresta när jag va hos brorsan sist).

Efter drygt en vecka i Skåne körde jag upp till mamma, och det är ALLTID underbart att vara hos mamma:) Jag spenderade flera dagar med dem på landet, mormor kom och hälsade på en sväng också. Busade med lillebrors jycke som mamma hade hand om när han och hans tjej va i Malaga. Hann förstås träffa min lillebror också, både en sväng innan jag åkte till pappa och en bra stund i fredags när vi spenderade dagen tillsammans i Sollentuna han, jag, mamma och hans urgulliga sambo (o jycken förstås).
O i lördags körde jag hem för att avnjuta min sista semestervecka på hemmaplan!

Jag kommer säkert att berätta lite mer detaljerat om min semester senare i veckan, men nu ville jag tipsa er om en bok som nyligen släppts!
Som ni kanske vet så är en av mina absoluta favoritserier Morganville Vampires! Well, good news, den första boken finns nu även på svenska:) Kika in här för att läsa mer: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9173551767

Och för er som liksom jag fastnade för House of Night har nu Dragons Oath kommit ut, en "spin-off" novell som handlar om Dragon i de andra böckerna. Denna är dock på engelska! Här kan du hitta den (i pocketformat); http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1907411186

Så, det va nog allt för idag tror jag... Nu ska jag göra mig en kopp kaffe o gå tillbaka ut på altanen där min bok ligger o väntar!
Ha en bra dag, see you soon!

1 kommentar:

  1. Låter som om du har haft en trevlig sem. Roligt att du har träffat så många av dina kära :)
    När du var så nära kunde du väl ha tittat in till oss. Vu bor ju i Karlshamn nu. Ett rum står och väntar på dig när du vill komma.
    Vill ju kunna ge dig en stor kram.
    Kramiz Annika

    SvaraRadera