torsdag 25 november 2010

Nisse, Liten... & Nessie!

Japp, du läste rätt, vi har fått ett litet tillskott i familjen! Lilla fröken Nessie, ca 8 veckor, flyttade in här i söndags:) Hon är en riktigt busig liten tuffing som charmar alla hon träffar på en gång!

Idag va vi hos veterinären o besiktade den lilla damen, vaccinerade och behandlade mot eventuell mask och öronskabb. Hon charmade både veterinären, några av hennes medarbetare och ett par andra besökare på en gång. Svårt att låta bli att falla för en så söt och nyfiken liten tuss;)

Nisse har tagit det hela med ro, han verkar inte bry sig så mycket. Liten däremot har morrat som en ilsken hund och fräst så fort hon kommit för nära fram tills igår kväll o nu leker dom som vildar:D Jag älskar mina små dammtussar, vad vore livet utan dom??

Nu vet ni också varför jag inte har skrivit på länge, har som haft fullt upp med kisse. Hade besök av Ullis tisdag och onsdag också, trevligt med sällskap:)

Hade tänkt skriva lite om förra helgen också men jag sammanfattar den bara till att vi hade en mysig dag på stan i lördags som vi avslutade med bio, Harry Potter and the Deathly Hallows part 1. En GRYMT bra film, längtar redan till i juli när andra delen kommer, sen är det färdigt med Potter och Hogwarts. Måste köpa dvd-boxen när den släpps, borde bli till jul nästa år....

Ja, o så ska jag rekommendera en ny bokserie till er som liksom jag gillar vampyrer och att läsa på engelska! Rachel Caine har skrivit en serie som heter Morganville Vampires, första boken heter Glass Houses och hela serien handlar om Claire Danvers. Great reading I'll tell you:D
O så kommer ju snart nästa bok ut i Vampire Academy, Last Sacrifice. Det är den sista boken i serien om Rose Hathaway och den släpps 2010-12-07.

Mer om alla mina böcker nästa gång!
Ha en trevlig helg och en underbar 1:a advent :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar