tisdag 14 oktober 2014

Höst

Höst... Det blir lite mörkare ute för varje kväll som passerar, det är grått o trist ute, kyligt o ruggigt. Den vackra delen av hösten har gett vika för den trista.
Dagarna flyter ihop till en enda gegga, som fotbollsplanen på väg till jobbet och kvällarna känns korta.

Men det hör till! Det är trist som tusan, absolut. Man blir trött som ett as, definitivt.  Men det går över! Om en månad har mest troligt första snön kommit o då känns det lite ljusare. Om några veckor (6 eller 7 tror jag...) får man börja julpynta, då känns det mörka mysigt. Snart får man dricka glögg på frusna kvällar, baka lussebullar och börja göra julgodis o jag längtar mer än vanligt. Varför? För att även om jag är trött nu så är jag 100 gånger piggare än jag varit den här tiden de senaste åren. Jag ser fram emot att få göra julmysigt, baka och pyssla för att jag vet att jag kommer att orka :)

Så nu, i mörka, kalla och enligt mig ganska äckliga oktober så försöker jag tänka framåt. Jag myser ner mig i soffan en kopp te, tänder lite ljus o plockar fram det positiva, so tex att det är mysigt att sitta inne o lyssna på regnet, eller att det faktiskt kan vara skönt att utnyttja deppiga dagar med att bara reflektera över livet. Som sagt, man behöver vara lite nere ibland så att man verkligen kan njuta av att inte vara det när de bättre dagarna kommer!

O med det sagt ska jag köra ett kort träningspass, en lite komplettering till dagens friskispromenix!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar