torsdag 27 oktober 2011

Anonym kommentar...?

Efter det inlägg jag skrev igår fick jag en anonym kommentar; "Du verkar inte ha det så jävla dåligt ställt ändå!"

Normalt sett brukar jag skita i spydiga kommentarer från veka puckon som inte törs stå för vilka de är. Jag menar, kan man inte stå för vad man skriver kan man kanske ge fan i att skriva, eller? Och om man funderar över nåt brukar det fungera bättre att ställa en konkret fråga istället för att skriva en dum kommentar.
Men! För mitt eget höga nöjes skull ska jag besvara den här kommentaren och jag har valt att dela upp svaret i olika punkter!

1. Jag har aldrig påstått att jag har det dåligt ställt, det står inget sånt i mitt inlägg. Jag hatar däremot att betala räkningar för att man ser hur pengarna bara försvinner från kontot i ett knapptryck, och jag tror att jag är långt ifrån ensam om att känna så.
För övrigt har jag ett bra jobb med relativt bra lön, men jag har inte mer pengar än en annan vanlig "svensson".

2. Det va E som köpte höns, inte jag. Pippin är egentligen inte min, men jag får ha honom som min för att jag så gärna vill ha egna höns men inte kan.

3. Jag konverterade mitt kontantkort till abonnemang för att det blir mycket billigare för mig. Ingen i min familj har halebop så det kostade massor för mig att ringa dem, o om man har sin familj så långt borta pratar man oftast ganska länge. När jag ändå skulle fixa ett abonnemang passade jag även på att byta telefon, så jag har inte köpt en Xperia Ray för massor med pengar kontant utan på avbetalning i mitt abonnemang. Har ärligt talat inte tillräckligt med pengar kvar efter att ha betalat mina räkningar för att kunna göra sådana utsvävningar!

4. Vi ska renovera vårt badrum för att vi måste, annars riskerar vi få fuktskador i båda våra halvdana ganska gamla badrum vilket blir betydligt dyrare att fixa än att se till att vi har ETT bra badrum nu! Vi har lånat pengar på banken för att kunna fixa det och köpa luftvärmepumpen som på sikt kommer att hjälpa oss att spara jättemycket pengar på el, vi har nämligen bara svindyra elelement och en kamin som värmer upp vårt ganska stora hus annars.
Tror du att det är gratis att bo i villa? Tänk efter en gång till.

5. Flygresan till mamma betalade jag förra månaden o den kostade knappt 1000 kr. Det är värt mer än du någonsin kan ana om du aldrig har haft din familj på avstånd. Jag prioriterar att hälsa på min familj så ofta jag bara kan, inget konstigt med det, och jag får nästan alltid hjälp att betala resan av dem!

6. Jag har huslån tillsammans med min man, själv har jag studielån, banklån, billån och diverse andra räkningar varje månad, jag är långt ifrån rik! Jag har det inte gott ställt, men jag är inte heller fattig, jag är en medelmåtta.
MEN JAG HAR ALDRIG NÅGONSIN KLAGAT PÅ ATT JAG HAR DET DÅLIGT STÄLLT!!
Jag har jobb, hus, en underbar vänner o massor av härliga vänner, jag lider verkligen inte.

Sist men inte minst; jag hoppas av hela mitt hjärta att du som har skrivit kommentaren inte är en av mina vänner. Tanken på att någon jag känner skulle skriva en sån sak o inte våga stå för det gör mig uppriktigt ledsen. O som sagt, funderar man över något är det bättre att bara fråga rakt ut!

Nu ska jag dricka kaffe med lilla E och ha kul! Up yours:p

1 kommentar:

  1. jag blir så avundsjuk på dig som får åka ner till din mamma, jag förstår absolut att du väljer att åka ner dit så ofta som möjligt..Jag vet själv hur det är eftersom jag också har min mamma där..

    Jag tycker inte ens att du behöver förklara dig, anonyma kommentarer förtjänar inte energin..
    Unna dig det du vill unna dig, köp det ni behöver och skit i dryga anonyma..Men om det är för ditt eget nöje så blir det ju en helt annan sak, svar på tal kan alltid vara bra:)

    Hoppas du får en härlig helg i stockholm(avis)
    Kramar

    SvaraRadera