torsdag 19 januari 2017

Hej verkligheten!

På måndag börjar jag jobba!
Känns skönt att komma igång igen efter ca 4 månaders ledighet.
Jag börjar med två dagars introduktion mellan 9-15:30 på en förskola som ligger ett stenkast från oss. Skönt med en mjukstart!

Det ska bli så himla kul att börja jobba igen, för att inte tala om hur bra det känns att gå tillbaka till förskolans värld.
Jag har haft det bra de senaste 9 åren, ett fast jobb jag trivts rätt så bra med, fast lön och allt det där, men jag är klar med det, jag vill inte jobba med ekonomi längre, så det här känns som en bra start på en ny era i mitt liv.
Jag ska sätta fart med matten nu också så att jag får ett betyg, planen är ju som sagt att jag ska söka till högskolan med terminsstart i höst.

Det känns nästan lite overkligt att jag vet så väl vad jag vill, att jag faktiskt nu har tagit första stegen mot att förverkliga en av alla mina drömmar.
Jag kommer inte att tjäna särskilt bra som vikarie såklart, det är så pass låg lön att det är snudd på hugget som stucket om jag jobbar eller går på A-kassa, men jag vill jobba och jag vill få in en fot i förskolan inför framtiden. Det kommer ju trots allt att underlätta för framtiden jobbsökanden om alla förskolor redan vet vem jag är och vad jag går för!
Jag vill också jobba för att ha något att göra på dagarna, komma ut och träffa folk. Jag har haft min paus, min stund i livet för lugn och egentid, nu är det dags att komma igång igen och faktum är att jag är ganska less på att gå hemma ;)

Så nu ska jag ha en sista långhelg ledig innan verkligheten knackar på dörren och rutinerna återkommer. Jag ska slappa, städa, plocka här i huset och kanske röja lite i garaget, sysslolös är jag ju iallafall inte. Jag ska packa jobbväskan och tagga inför jobb på måndag!
Ha en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar