fredag 30 december 2016

När en dörr stängs och allt det där...

2016 är nästan över och ni vet väl vad man säger? När en dörr stängs så öppnas en annan. Precis så är ett väl med nyårsafton, man tackar av det gamla och välkomnar det nya... Fast då är det väl egentligen så varje dag?
Jag är ingen stor nyårsfirare, tycker egentligen att det mest känns som en ursäkt för att ha kalas ;)
Men visst kan jag också erkänna att det kan kännas lite bra att tacka av det år som gått också fram emot ett nytt!

Det gångna året har minst sagt varit händelserikt, på både gott och ont.
Jag har varit med om saker jag aldrig hade trott att jag skulle behöva uppleva, känt både sorg och glädje, ilska och hopp. Jag har sett avslut och nystart. Vi har hunnit resa både inom landet och utanför, köpt hus och genomlidit renovering.
Jag har sett och varit med om massor i år, både bra och dåliga saker, och en sak är jag helt säker på; ur allt ont föds något gott. Ett avslut kan betyda en nystart, om man väljer att se det så själv!

Och med dessa få ord tackar jag för de upplevelser och lärdomar jag fått under 2016 och ser fram emot nya utmaningar under 2017. Och förhoppningsvis kan åtminstone en av mina många drömmar slå in under det kommande året!
Gott nytt år :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar