onsdag 29 juli 2009

Vecka 3/3


Ja, nu har jag bara ett par dagar kvar på min semester... Men vi har haft det så bra, det känns som att semestern har varit mycket längre än den har!

Måndagen den 13 juli åkte vi från Ström till mammas landställe, Sillbo, för att mellanlanda en natt innan vi på tisdagen for vidare ner till Kristianstad. Först åkte vi till Sollentuna och hämtade upp lillebror som också följde med på första etappen av semestern. Sen åkte vi därifrån till Brahehus strax innan Gränna (se bild) där vi stannade för att fika lite och sträcka på benen. Bilden är tagen från uteserveringen.
Sen eftermiddag va vi framme hos storebror m familj. Så kul att se barnen, Novalie bir 3 i november och Nicolas fyllde 1 22/7 så där va det full fart. Se bilden på storebror och Novalie på en strand i Åhus. Vi åkte till Åhus och åt glass i hamnen sen vidare till en sandstrand där vi doppade fötterna på onsdagen. Båda kvällarna blev sena med grillat och gott att dricka. Onsdag kväll körde vi lite singstar, skitkul:D
På torsdag for vi vidare till Mörrum, med ett antal små stopp för att kika på "barndoms minnen" på vägen. Väl framme i Mörrum tog vi en lång promenad längs ån, lika fint nu som det alltid har varit. Tog många bilder där men lägger bara in en på lillebror (som inte är så liten längre) och Älskling. På denna bild står de på en sten mitt i ån:)

Vid 20 på kvällen kom pappa hem och vi for in på byn och käkade på Valhalla, pizza off course;) Min pappa är bra på att laga mat men han är ännu bättre på att se till att slippa, haha.
På fredagen for vi in till Karlshamn och gick på Östersjöfestivalen en sväng medans pappa spelade ( han är gitarrist). När han va klar for vi in och åt middag på Mörrums Golfrestaurang, den va inte lika bra som förr men vi blev mätta! På kvällen kikade vi igenom lådorna som pappa hade hittat, det va inte så mycket att ha men ändå kul att titta igenom. Sen klippte pappa gräset och vi andra tog en promend i skogen där vi alltid lekte som barn, där har jag även ridit otaliga gånger. Sen drack vi öl och snackade skit tills det blev för kallt att sitta ute. Då gick vi in och åt glass med hjortronsylt framför tv:n innan läggdags.
Lördag morgon bar det av uppåt igen. Mot Stocholm och en vecka med mer aktivitet.
Nu måsta jag göra mig iordning, ska in till stan och så på bio. Jag fortsätter berätta om min semester vid ett senare tillfälle:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar