tisdag 18 juli 2017

Jag kom in!

Jag kom in på mitt förstahandsval, förskollärarprogrammet på distans i Sundsvall :) Det känns overkligt men så himla kul!

Jag va 19 år när jag började jibba som vikarie inom barnomsorgen i Vallentuna, redan då visste jag att det va det jag ville jobba med. Jag vikade där i nåt år och flyttade sen till Borlänge, där jag fortsatte på samma bana i ett par år.
Men eftersom jag inte ens gått ut grundskolan så hade jag jubibgen som helst utbildning, vilket i sin tur ledde till att jag läste till ekonomi- och löneassistent via komvux i Borlänge när jag va 21, mest bara för att få en utbildning som kunde ge jobb.

Efter att jag flyttat till Strömsund så fortsatte jag att jibba som vikarie inom kök och barnomsorg, denna gång bärbar med studier via komvux här för att läsa in grundämnen och få behörighet till högskoleutbildningar.
Men matten, den klarade jag inte!
Jag har påbörjat matten 5 eller 6 gånger genom åren (pluggade ju även ett tag vid sidan av jobbet under hösten 2012) men det va först efter att jobbet fick i konkurs som jag verkligen hade motivationen som krävdes. Kan säga att det är svårt att lösa in matte på gymnasienivå när man inte ens läst högstadiematte....

Nåväl, efter år av drömmar och fantasier om att få gå högskola och jobba med barn så är jag nu här, antagen till min drömutbildning!
Jag trodde aldrig att jag skulle klara det!
Så ja, jag är stolt, överväldigad och väldigt glad :)
Min kamp genom åren har inte varit förgäves, alla studier i kombination med arbetslivserfarenhet och högskoleprovet har slutligen gett mig det jag vill.
Det är aldrig för sent, man ska aldrig ge upp sina drömmar!

Och nu njuter jag av långledighet tills skolan startar i början av september, bäst att passa på nu ;)
Mamma kommer i eftermiddag för att hälsa på i några dagar och nästa vecka går även D på semester så då ska vi köra hårt med målning både inne och ute, allmänt röja hör hemma och kakla i köket innan vi slutligen åker ner till storstan för att umgås med nära och kära <3

Ha en skön sommar allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar