söndag 2 november 2014

En sån där bra helg!

Jo, faktiskt, jag har haft en riktigt bra helg trots omständigheterna kring min älskade Nisse och en rejäl, väldigt otrevlig förkylning.
Men det är ju inte så konstigt, vi har ju haft finbesök av min älskade lilla mamma, lillebror och svägerska ♡

De kom i fredags, knappt en timme efter att jag kom hem från jobbet och åkte kring lunch idag.
I fredags drack vi lite kaffe o snackade skit en stund innan vi gick ut o käkade middag, sen slappade vi i soffan.
Igår gick vi ut o handlade lite, for på Dollar en sväng o sen tog vi det bara lugnt. Vi va trötta som tusan allihop o jag själv hade låg feber, vädret va kasst o allt va stängt så det blev helt enkelt en slödag.

Mysigt hade vi det i alla fall o vi hann ju verkligen umgås igår.
Tråkigt såklart att de redan åkt, men vi ses ju igen till jul o jag är sååå otroligt glad att de kom :)

Katterna har varit ovanligt sociala alla tre, jättekul!
Nisse är förhållandevis pigg o väldigt sällskapssjuk, han är sitt gamla vanliga jag just nu o det känns skönt.
Jag njuter av varje stund han vill spendera med matte ♡ Idag har han legat bredvid mig i soffan i flera timmar, tokmysigt.

O jag då? Jo, låg feber idag också, knappt nån röst, hosta och snuva. Hoppas dock på att jag kan jobba imorrn!
Jag är smårädd att smitta katterna, speciellt Nisse, men det är ju tyvärr inget jag kan styra... Men jag skulle aldrig förlåta mig själv om han blev smittad av den här jävla förkylningen o så är det den som sätter in sista stöten! Usch, hemska tanke...

Jaja, jag ska försöka hitta nåt vettigt att läsa o njuta av att jag åtminstone inte tillhör den skara människor som spenderar dagen i soffan pga en otrevlig baksmälla ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar