söndag 2 mars 2014

And so on...

Söndag igen, imorrn är det dags för en ny arbetsvecka, igen. Ibland känns det verkligen lite som att man kutar runt, runt i ett ekorrhjul. Men det är väl så livet fungerar?

Igår vaknade jag o kände mig utvilad, käkade frulle med D, skjutsade honom till jobbet o uträttade lite ärenden på byn. For hem, körde ett par tvättmaskiner o ett rejält konditionspass, sen kom huvudvärken som höll i sig resten av dagen. Men, men! Hann iaf få en del gjort ;-)

Klev upp o käkade frulle med D imorse också, plockade iordning efter det, tränade, gjorde mig iordning o käkade lunch. Sen gick jag ut på byn o fikade med E & S, väldigt trevligt! Efter det va energin slut så jag har mest legat i soffan o slappat hela eftermiddagen. Förstår inte varför jag är så himla trött hela tiden, sover bra nu, äter rätt o rör på mig. Petar i mig vitaminer o dricker massor med vatten. Jag borde inte känna mig som en urvriden disktrasa :-P

Känns grymt skönt att ha kommit igång med träningen o börjat få rutin på det igen! Hur opeppad o trött jag än kan vara innan så är det så otroligt skönt efteråt. Dessutom är det skönt att träna ur sig lite, man liksom rensar skallen o känner sig lite fräschare :-)

Vi har beställt ett promenadband som borde komma nu i veckan också! Jag gillar ju att träna hemma, i lugn o ro utan åskådare, så det kommer nog bli grymt bra. Det går bara upp till 8 km, men det räcker gott o väl för raska promenader o joggning, iaf för mig. Behöver lite nya, tyngre tyngden också, men det köper jag nästa gång jag är i stan!
Att träna framför  ett bra tv-program är helt min melodi, gymmet, not so much  ;-)

Vad tränar ni? Har ni några bra tips att dela med er av till en gammtant med trasiga höfter, trött rygg o ledsna knän? ;-) Alltid kul med nya tips o lite variation!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar