måndag 28 oktober 2013

Winter is coming

Jomen visst! Nu är vi inne i vintertid, mörkret är totalt när man slutar jobbet o om bara ett par veckor är det lika svart när man går hemifrån på morgonen. Snart kommer snön, o det är bara några veckor kvar tills man får börja julpynta, göra godis o baka julkakor :-)

Mörkret stör mig inte ett dugg, jag tycker faktiskt att det är riktigt mysigt! Men det grå, trista o blöta vädret börjar bli rätt långtråkigt. Men, det är bara att göra det bästa av saken, är ju ändå inget man kan påverka ;-) Så jag tänder lite ljus, tar ett varmt bad eller bara myser ner mig i soffan när allt känns för trist.

Just ikväll är jag grymt trött, förmodligen för att jag just påbörjat en detox o sockeravvänjning, så jag har inte fått så mycket gjort. Kokat chili con carne, varit på byn o köpt kaffe, levererat middag till min älskade sambo o kort ett kort träningspass för att få igång lite cirkulation i nacke, axlar o rygg.

Apropå älskade sambon så har vi idag varit tillsammans i 6 månader, o imorrn är det 7 månader sen vi träffades första gången :-) Men det känns inte som att vi bara har varit tillsammans i ett halvår, det känns mycket längre. Inte alls negativt, tvärtom! Allt känns så enkelt med D, så otvunget och naturligt, att det känns som om vi har känt varandra i många år. En riktigt härlig känsla faktiskt :-) Lyckliga jag, som hittat en så underbar människa att dela mitt liv med <3

Jo, jag har det rätt bra, som omges av så många fantastiska människor. Min familj, D o mina helt underbara vänner :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar