onsdag 7 augusti 2013

Snart slut...

På måndag börjar allvaret igen! Trots att det är ofattbart skönt med semester, så känns det ändå helt ok att börja jobba igen om några dagar. Det jag är mest negativ till är att kliva upp på morgonen, men det kommer nog gå bra när det väl är dags. Men för att vara på säkra sidan börjar jag försöka vända dygnet rätt redan nu, om jag kan kliva upp runt 8 nu de här sista dagarna kommer det gå lätt som en plätt att kliva upp 7 på måndag.

Jag har absolut inte bråttom att börja jobba igen o planerar att fortsätta njuta av mina sista dagar, men fot känns ändå lite skönt att återgå till vardagen på måndag! Att hitta tillbaka till vettigare rutiner, träffa mina härliga kollegor o helt enkelt bara få ordning på vardagen igen känns riktigt välkommet.
Jag känner mig också väldigt nöjd med min semester! Jag har gjort en massa roliga saker o ändå har jag verkligen hunnit vila upp mig, jag känner mig mer utvilad än någonsin faktiskt. Så, jag ska verkligen inte klaga! Jag bestämde mig för att detta skulle bli min bästa semester ever, o vet ni vad? Det blev den :-)

De senaste dagarna har verkligen gått i lathetens tecken. När D har jobbat har jag spenderat dagarna i soffan med katterna och en god bok, slappat o njutit av att vara ledig. Lite småplock hemma har blivit gjort, men inge mer än så. Igår for vi vill Hoting, gick en runda kring Knortmon, spanade in forntidsutställningen o sen fikade o käkade vi med svärmor. En riktigt härlig dag faktiskt :-)

Nu ska jag fixa lite mer kaffe o försöka få liv i finaste älskling. Att ligga i hans soffa hela dagen känns inte som nån vidare konstruktiv plan;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar