lördag 7 maj 2011

Oh oh!!

Nu är det mindre än 2 veckor kvar till Vårruset och jag har knappt börjat löpträna... Vad säger man? Yikes, känns som ett passande uttryck;)
Jag har promenerat, massor, och tränat en del, men sprungit, uhuh. Bad me!

Så, jag o en kollega bestämde oss för att springa på friskvården tills det är dags, och hur gick det? Jo, mina *piiiiiiiip* benhinnor bestämde sig för att det va dags att börja bråka igen, morr!
Till saken hör att jag nyligen köpte mig ett par nya skor för just detta ändamål, ett par adidas EXERTA. Supersköna, helt underbara att promenera i, jag har inte ens fått skoskav (jag menar, hallå! Hur ofta har man sån tur med nya pjucks??). De ska ha extra dämpning och allt och jag har tyckt att de funkat kanon, tills jag faktiskt sprang då vill säga.

Nu är jag lite ledsen i ögat, för faktum är att jag inte tror att jag kan hitta ett par bättre skor. O även om jag skulle det så har jag inte råd att köpa ett par till. Så idag testade jag att lägga i en gelésula. Tror ni det funkade??
Ha! Det gjorde det :) Meeeen.... Nu har jag fått SKOSKAV!!! O inte nog med det, när jag kom hem o tog av mig skorna så hade höger häl helt domnat bort! Jag tror inte att det är så hälsosamt faktiskt:p

Så kontentan av detta? Finns ingen....
Jag är besviken dock, för jag såg fram emot att faktiskt springa och nu vet jag inte om jag kan det... Jag kanske måste gå hela Vårruset, och det mina vänner, SUGER!!

Men, men, det är bara att fortsätta kämpa! Med lite tur kanske jag klarar att springa en del i alla fall, och let's face it, springa 1 km är mer än att inte springa alls;)

Nu har jag gnällt av mig lite, skönt som tusan;)
Hoppas ni får en härlig lördag!!! I'll be back ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar